donderdag 21 januari 2016

Ja ik wil..... aflossen!


Ook ik ben gegrepen door het aflosvirus. Nog maar een klein jaar geleden keek ik Aflosmeneerke vreemd aan, toen hij een meevaller wilde gebruiken om een deel van de hypotheekschuld mee af te lossen.

Sindsdien ben ik gaan nadenken en gaan lezen, en zijn er een paar kwartjes gevallen:
- over 22 jaar hebben wij geen recht meer op hypotheekrente-aftrek en wordt onze bruto-schuld een netto-schuld.
- onze hypotheek is voor de helft aflossingsvrij. Als we niets doen, blijft dit een schuld tot aan onze dood. Een schuld waar we elke maand rente over betalen.

Ik wil dus gaan aflossen. Niet te veel, niet ten koste van vanalles, en zeker niet ten koste van de zomervakantie en lekkere etentjes. Maar er mag best bezuinigd worden en gespaard worden voor de hypotheek. Daar wil ik jullie graag in mee laten lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten